Λογότυπο - Χατζηδημητρίου Άννα - Ψυχολόγος Υγείας
Τα σχόλια είναι απενεργοποίημενα

Η ∆ΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

Η θετική σκέψη οδηγεί σε βαθύτερη κατανόηση, βοηθάει και κάνει τους ανθρώπους χαρούµενους.

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΡΙΣΗ, πέραν των αντικειµενικών οικονοµικών δυσκολιών που έχει επιφέρει τόσο σε ατοµικό όσο σε και κοινωνικό επίπεδο, έχει προκαλέσει και έναν βαθύ συναισθηµατικό πανικό. Όπου κι αν σταθούµε, ακούµε απέλπιδες συζητήσεις και δραµατικές ειδήσεις µε θέµα την κρίση και το αβέβαιο µέλλον. Πρέπει, όµως, να θυµόµαστε πως όταν εκφράζουμε φόβο, δηµιουργούµε φόβο. Συµµετέχουµε άθελά µας σε µια συναισθηµατική σκυταλοδροµία κατά την οποία ενισχύουµε ο ένας την αρνητική ψυχολογία του άλλου και καλλιεργούμε έτσι τη σύγχυση, τον πανικό, τη θλίψη, την απελπισία και πολλά άλλα αρνητικά συναισθήµατα. Συχνά άνθρωποι που εγκλωβίζονται στα παραπάνω σκεπτικά και συναισθήµατα αναζητούν βοήθεια από έναν ειδικό για να τους καθοδηγήσει να σπάσουν τον φαύλο κύκλο του αρνητισµού και των ψυχολογικών προβληµάτων που δηµιουργούνται.

Τι είναι η Θετική Ψυχολογία;

Η Θετική Ψυχολογία στοχεύει στο να βοηθήσει όχι µόνο µε το να µην υποφέρουν οι άνθρωποι από ψυχολογικές διαταραχές αλλά και σε ένα δεύτερο επίπεδο να γίνουν οι άνθρωποι πιο ευτυχισµένοι και πιο ενεργοί στη ζωή τους, στηριζόµενοι σε ήδη υπάρχουσες δυνατότητες και χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους. Η Θετική Ψυχολογία πηγαίνει πέρα από τη θετική σκέψη, σε µια βαθύτερη κατανόηση του τι κάνει τους ανθρώπους χαρούµενους.

Η Θετική Ψυχολογία εστιάζεται σε τρεις βασικούς τοµείς µελέτης και εφαρµογής:

  1. Τα θετικά συναισθήµατα, όπως η ικανοποίηση µε το παρελθόν, η σηµερινή ευτυχία, η ελπίδα για το µέλλον.
  2. Τα θετικά στοιχεία του χαρακτήρα, όπως το θάρρος, η αντοχή, η αυτογνωσία, η ακεραιότητα, η συµπόνια, και η δηµιουργικότητα
  3. Τις θετικές δοµές, όπως η οικογένεια, η γειτονιά, η κοινότητα και άλλα θεσµικά όργανα.

Πώς µπορεί να σε βοηθήσει η Θετική Ψυχολογία;

Έρευνες στον τοµέα της Θετικής Ψυχολογίας έχουν βγάλει ενδιαφέροντα συµπεράσµατα για τη σηµασία του θετικού τρόπου ζωής στην επίτευξη της ευτυχίας. Η εκπαίδευση του µυαλού µας σε τεχνικές Θετικής Ψυχολογίας βοηθούν στο:

  • Να απολαµβάνουµε απλά πράγµατα στην καθηµερινότητα.
  • Να είµαστε ικανοποιηµένοι µε αυτά που έχουµε.
  • Να είµαστε πιο χαρούµενοι.
  • Να έχουµε περισσότερη ευηµερία.
  • Να βιώνουµε και να µοιραζόµαστε περισσότερα θετικά συναισθήµατα.
  • Να µειωθεί ο αρνητισµός στο πώς βλέπουµε τα πράγµατα γύρω µας.
  • Να µειωθούν το άγχος και η κατάθλιψη.

Tips για να καλλιεργήσετε την ευτυχία στην καθηµερινότητά σας

Σύµφωνα πάντα µε έρευνες, υπάρχουν µερικές πρακτικές που βοηθούν στην αύξηση των επιπέδων ευτυχίας και µπορούν να εφαρµοστούν από τον καθένα χωρίς καθόλου κόστος.

Ευγνωµοσύνη: Ακόµα και όταν τα πράγµατα είναι δύσκολα, ψάξτε για κάτι για το οποίο αξίζει να είσαστε ευγνώµονες. Η υγεία, η αγάπη των γύρω, οι φίλοι ή η οικογένειά είναι µερικοί λόγοι για ευγνωµοσύνη.

Απόλαυση: Επιτρέψτε στον εαυτό σας λίγο χρόνο να απολαύσει ό,τι του αρέσει: το άρωµα του πρωινού καφέ, τη γεύση της αγαπηµένης λιχουδιάς, µια βόλτα µε το ποδήλατο – ό,τι και να ’ναι, απολαύστε το!

Αισιοδοξία: Προσπαθήστε να βρείτε τα θετικά στοιχεία στην καθηµερινότητά σας. Για παράδειγµα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που µέσα από την κρίση βλέπουν ως θετική την επιστροφή στην απλότητα και τις κοινωνικές ή ηθικές αξίες.

Θετικός απολογισµός: Κάθε βράδυ σηµειώστε τρία καλά πράγµατα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της ηµέρας. Σε µια εποχή όπου οι λόγοι για αρνητισµό και απαισιοδοξία είναι κοµµάτι της καθηµερινότητας όλων, είναι σηµαντικό να αντισταθούµε στα βλαβερά συναισθήµατα του φόβου και της απελπισίας και να καλλιεργήσουµε συνειδητά και συστηµατικά έναν θετικότερο τρόπο ζωής.

 

Πηγή: Περιοδικό Big Fish στην εφημερίδα ΘΕΜΑ